От старта на първия си сезон през 2003 г. „Да продадеш колата си“ спечели фенове по целия свят, превръщайки се в едно от най-обичаните автомобилни предавания на Warner Bros. Discovery и въобще по телевизията в цял свят. През октомври поредицата отбелязва своя 20-годишен юбилей. Сега, 220 автомобила по-късно, Майк Брюър, ветеран в търговията с автомобили, и автомеханикът Марк „Елвис“ Пристли, механик на Макларън във Формула 1, се завръщат за нов сезон на предаването. В 18-тия сезон Майк отново ще купува редица емблематични автомобили, които „Елвис“ ще
реставрира в работилницата им в сърцето на идиличния Оксфордшир, а след това, надяваме се, ще продаде с голяма печалба в чисто нов вид. У нас “Да продадеш колата си” се излъчва по телевизионния канал Discovery. Поредицата завръща с нов сезон и 10 епизода точно навреме, за да отбележи 50-годишнината на един от невъзпетите герои на британския автомобилен спорт – Triumph Dolomite Sprint. Sprint се отличава с авангардна технология за годините на излизането си, която позволява на автомобила да достигне 190 км/ч. Перфектно съчетание на спортни характеристики и комфорт на седана, този Triumph се справя блестящо. Въпреки това, царуването му е краткотрайно; около 1973 г. светът се влюбва в британските автомобили, така че са произведени само 23 000 екземпляра, което прави Triumph Dolomite Sprint рядкото бижу, което е днес. Естествено Майк и „Елвис“ решават да си купят един. Майк издирва неуловимия автомобил, за който разбирачите твърдят, че е по-добър от другия автомобил-звезда на епохата – Ford Escort Mexico.
„Елвис“ си има работа – автомобилът, който Майк взима, е страхотен, но идва с развален карбуратор, счупена овърдрайв система, и ламаринен екстериор и интериор, който не оставя много място за въображението. За да увеличат напрежението, Майк и „Елвис“ искат да тестват предположението, че той е по-добър от култовия Ford Mexico от 70-те години.
В новия сезон „Елвис“ ще използва опита си от десетгодишната си работа във Формула 1 за Макларън, за да подобри този и всички други автомобили, които Майк му възлага да направи по-бързи, по-красиви и по-функционални.
Новият сезон на „Да продадеш колата си” стартира по телевизионния канал Discovery и отново там можете да гледате текущите излъчвания на предни сезони и специални издания. Майк Брюър и Марк „Елвис“ Пристли дадоха ексклузивно интервю за FHM!България, в което споделят любопитни факти от историята на култовата поредица.
Мислейки за 2003 г., можехте ли да си представите, че поредицата ще се превърне в любима на феновете?
Марк „Елвис“ Пристли: Хората обичат колите, както и ние, така че в основата на шоуто винаги е стояло това. Изградихме общност от страстни любители на автомобилите, които имат общо помежду си.
Майк Брюър: Това е оригиналното шоу за ремонт на коли и ние сме се придържали към оригиналния формат. Нещата са се променили, като по-добри камери и локации, но шоуто си остава същото и мисля в това прави връзката с феновете толкова силна.
Къде по света бихте искали да снимате, що се отнася до моделите и гамата от автомобили, с които бихте искали да се сдобиете?
МБ: Би било невероятно да направим сезон в Австралия и Япония и да изследваме пазара на класически автомобили. Посочвам Япония, защото знам, че има шанс да не се справя и въпреки че имат невероятни автомобили и технологии, това би било предизвикателство лично за мен.
ЕР: Аз бих се пробвал да се пазаря в Австралия, Япония, Китай, Куба… и Карибите.
За 18-те сезона сте представили впечатляващите 220 автомобила в 267 предавания, но сигурно има някой, който ви е убягвал, кой би бил най-добрият автомобил, който бихте могли да получите и върху който да работите?
МБ: Bentley Blower от 1930 г. или истински състезателен автомобил от клас F3/F2, за да можем да изследваме уменията на Елвис.
ЕР: Бих се спрял на McLaren! С удоволствие бих направил специален филм за суперавтомобил. Голям бюджет, големи коли. Или състезателен автомобил.
Кое е най-скъпата ви покупка/препродажба?
МБ: Austin Healey B17, закупен за 35 000 долара и продаден на търг за 75 000 долара, на второ място вероятно е Lamborghini Urraco през 2013 г. Закупуването му струваше 21 хил. паунда, а беше продадено за 35 хил. паунда.
Можете ли да ни споделите няколко от най-запомнящите се автомобилни преобразявания?
МБ: Да карам Lamborghini Urraco през Доломитите на рождения ден на Ед Чайна беше специален момент. И това, че имах възможност да направя Trading up, който ме накара да обиколя света два пъти, за да се прехвърля на суперавтомобил.
Изминаха 10 години, откакто представихте една от най-красивите класики – Aston Martin, който се появи само в сезон 10. Същото се отнася и за Lamborghini, Rolls Royce, дали просто търсенето е по-малко?
МБ: По своята същност те винаги са трудни за представяне в нашите сезони, защото обикновено са добре поддържани. Въпреки това в новия имаме епизоди с две класики и ви представяме Rolls-Royce и Maserati!
Майк, знаем, че Mini заема специално място в сърцето ти, тъй като е първият автомобил, който си притежавал. Успяхте да вземете четири модела от цялата серия, дори и в САЩ. Кой модел е любимият ви и защо?
МБ: Обичах да представям всички автомобили, но напоследък Bedford CA Dorma, който кръстихме. Колин наистина завладя сърцето ми, наред с невероятните MK 1, Ford Transit.
Случвало ли ви се е да стигнете до края на даден проект, да знаете колко труд е вложен в него, да видите крайния резултат и да си помислите – искам да остане мой?
MB: Винаги! Почти всеки автомобил се превръща в мое дете и ми е болно да се сбогувам с всички тях.
ЕР: Да, за мен това ще бъде Porsche 911 SC
Елвис, можеш ли да ни дадеш няколко от най-запомнящите се автомобилни акценти в цялата поредица?
ЕР: Това би било шофирането на Porsche 911 SC през шотландските планини, което предстои в този сезон. Както казах докато снимахме – невероятно е!
За 20 години автомобилната индустрия се е развила значително, кои технологични иновации наистина са ключови?
ЕР: Очевидно компютъризацията на бордовите системи, които управляват всичко, преобрази целия начин на мислене за дизайна на автомобила и потребителското изживяване. Сега автомобилите са персонализиран инструмент, който собствениците могат да асемблират чрез технологиите, и това е огромна промяна. Напредъкът в материалите, заедно с подобрената издръжливост, рефлектира в нивото на безопасността, което е огромна крачка напред.
Най-голямата стъпка е в задвижването на автомобилите. Електрическите превозни средства в момента разделят мненията в автомобилния свят, но те предлагат изцяло нов начин за интегриране на технологиите и преосмисляне на автомобила, какъвто го познаваме. Сигурен съм, че това далеч не е цялостното решение, от което светът се нуждае, но то промени възможностите по фундаментален начин.
Не само поредицата има юбилей – в новия сезон се отбелязва 50-годишнината на Triumph Dolomite Sprint…?
MB: Той беше пренебрегваният невъзпят герой във време, когато празнувахме автомобили като Ford Escort Mexico, но в някои отношения Sprint беше по-добър автомобил, а ние обичаме да насочваме вниманието на феновете!
ЕР: Целта беше да отпразнуваме един автомобил, който никога не е получавал заслуженото признание. Той беше пренебрегван от по-популярни автомобили като Mk1 Escort Mexico и затова решихме да проверим дали това е справедливо. Сравнихме двата модела и създадохме наша собствена невероятна версия на Sprint, която след това изпробвахме реално в напълно подходящата среда на състезателната писта.
ЗАБАВНИ ФАКТИ ЗА „ПРОДАЙ КОЛАТА МИ“
🚗 За 20 години поредицата „Продай колата ми“ е излъчена в около 120 държави.
🚗 Общо 220 употребявани мотора са участвали в осемнадесет оригинални сезона и в „Най-доброто от…“.
🚗 Грандмайсторът на търговията с автомобили Майк Брюър е само на 15 години, когато купува първата си кола – повредено в катастрофа Mini, което струва 25 паунда и ремонт на стойност 300 паунда, Майк реализира чиста печалба, продавайки колата за 800 паунда. Минито е участвало в четири епизода.
🚗 По време на престоя си в САЩ екипът на предаването се „завърна в бъдещето“ по време на осми сезон, когато екипът се сдоби с класически DeLorean – спортен автомобил със заден двигател, който участва в култовата филмова поредица от 80-те години.
🚗 Най-скъпата покупка и препродажба е Austin Healey B17, докаран за 35 000 долара и продаден на търг за 75 000 долара. А на второ място по скъпата скала е Lamborghini Urraco, купено през 2013 г. – покупката му е струвала 21 хил. паунда, а е продадено за 35 хил. паунда.
🚗 Любимият автомобил на Майк, представян през годините, е Austin Mini, а Елвис е избирал Porsche 911 и VW Beetle.
🚗 Единственият автомобил, с който Майк би искал да се сдобие, е Bentley Blower от 1930 г. За механика на Формула 1 Елвис това трябва да е McLaren.
🚗 В чест на 60-ия си рожден ден през 2003 г. Messerschmitt KR200 от 1957 г. получава преобразяване от поредицата „Продай колата ми“. Наричан триколесния автомобил балон, немският класически модел е проектиран от самолетния инженер Фриц Фенд.
снимки: Discovery